ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد مبتلا به دیابت

6 اکتبر 2016- سیستم بهداشت ملی بریتانیا (NHS) به افراد مبتلا به دیابت تزریق واکسن آنفلوانزا را برای کمک به محافظت از آنها در برابر عوارض جدی بیماری آنفلوآنزا توصیه کرد.

در کمپپین واکسیناسیون آنفلوانزا که در سراسر انگلستان توسط جراحان عمومی آغاز شده است، افراد مبتلا به دیابت به عنوان یکی از گروه‌های در معرض خطر معرفی شده‌اند که واکسن آنفلوانزا برای آنها بصورت مجانی ترزیق می شود.

بر اساس تحقیقات، خطر مرگ بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در افراد مبتلا به دیابت 6 برابر بیشتر از افراد  غیردیابتی است با این حال سایر بیماریها علاوه  بر دیابت می‌توانند این خطر را حتی بیشتر افزایش دهند. گروه‌های زیر در معرض خطر بیشتری برای مرگ ناشی از آنفلوانزا قرار دارند:

·        بیماران مبتلا به بیماری کبدی مزمن- 48 برابر

·        بیماران مبتلا به بیماریهای کلیوی مزمن- 19 برابر

·        بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی مزمن- 11 برابر

·        زنان باردار-11 برابر

·        دیابت- 6 برابر

ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند مدیریت دیابت را مختل کند و سبب نوسانات قند خون گردد، حتی اگر فرد مبتلا به دیابت، وضعیت بیماری خود را بخوبی تحت کنترل داشته باشد.

عواقب ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند بسیار جدی باشد زیرا این ویروس بسیار غیرقابل پیش بینی است. عدم انجام واکسیناسیون به معنای کاهش قدرت مقابله با این عفونت و افزایش عوارضی مانند ابتلا به ذات الریه و برونشیت است.

 وزارت بهداشت به همه ‌ی افراد واجد شرایط توصیه کرده است هر چه زودتر این واکسن را تزریق کنند تا از مردم در برابر گردش این ویروس در شروع فصل این عفونت محافظت شود. این معمولاً به معنای پایان واکسیناسیون تا قبل از پایان ماه دسامبر است. از مردم خواسته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر از "کمپین واکسیناسیون آنفلوانزا" با پزشکان خانواده ‌ی خود تماس بگیرند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/people-with-diabetes-urged-to-have-free-flu-jab-91218460.html

نآآ